Hærværk på Øresund

Hjem Fora Turberetninger Hærværk på Øresund

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #3578
    Kristian Carøe
    Keymaster

    Igår var Team Emilie med i første klubmesterskabstur fra Skovshoved.

    Som topseedet team er vi vant til på Team Emilie, at blive udsat for diverse drillerier. De forsmåede konkurrenter, som fx Team Dylfi (alle nævnt, ingen glemt), er jo ofte top misundelige og nogle gange løber det lidt af med dem. Normalt lægger vi slet ikke mærke til ubetydelige konkurrenter som Team Dylfi, men skipper Pede havde dog forsøgt at sikre sig at blive opdaget på denne tur.

    På denne tur skulle det dog vise sig, at nogle konkurrenter, som fx Team Dylfi (alle nævnt, ingen glemt), skulle gå til direkte hærværk, for at forsøge, at ødelægge fiskeriet for top teamet.

    Da vi sejler ud af havnen ser jeg godt at Team Dylfi baljen, som altid ligger faretruende lavt i vandet, zig-zagger foran havneudløbet. Jeg tænker ikke mere over det her, men efter at vi er landet på fiskepladsen, opdager jeg at mit skovlhjul til fart-gennem-vand ikke længere fungerer. Vi får også problemer med fremdriften og opdager nu at “nogen” har smidt 1500 meter fletlinen i vandet foran udsejlingen og at det er viklet om vores propel og skovlhjul.

    Top professionelle som vi er, så får viklet propellen fri, på trods af meter høje bølger. Men det er intet problem, når man som vi, er forberedt på det værste. Skovlhjulet måtte vente og i stedet tændte vi for Fishhawk’en og brugte dens fart gennem vand.
    På et tidspunkt lyder vores downrigger lidt mærkelig og pludselig så siger det pling og loddet er væk. Da vi kigger på wiren, ligner det umiskendeligt at der har været nogle henne og bøje lidt i wiren. Vi siger ikke at det kunne være fx Team Dylfi (alle nævnt, ingen glemt), men tanken har da strejfet os.

    Inden vi satte afsted om morgenen, havde Skipper Pede på Dylfi, erklæret sig som ørredkonge og han forsøgte da også at holde hovedet højt, da han på vej over til indvejningen, kom gående med sin lille røde spand. Jeg er sikker på at han i sit eget hovedet, forstillede sig at han virkelige var ørredkongen.

    Vi andre synes mere han lignede en småtyk, ikke så køn og slap version af supermand. Han stod også og stampede lidt og det lignede faktisk at han forsøgte at lette, men var lidt for tung bagi..

    Nå men når man nu er top team, så bærer man selvfølgelig over med sådan nogle som Team Dylfi. De ved ikke bedre.
    Skipper Pede havde endog forsøgt at øge sine chancer, ved at have overtalt et andet top teams skipper, til at tage med ud. Men selv en top eliteudøver, kan intet stille op mod Pede’s fiskforbandelse.
    Så endnu engang må Team Dylfi (kan man overhovedet kalde det et team?) se sig slået af Team Emilie

    #3579
    Peter Sander
    Moderator

    Hahaha hvilken humor 🙂

    Jo flot at Team Emil kunne fange en lille torsk, meen hvordan var det lige det foregik ?……

    Jo en hyggelig tur på sundet hvor vi fik hygget godt.

    Team Dylfi (forhåndfavoritten) udviklede nærmest forfølgelsesvanvid i løbet af dagen og måtte til sidst få et polititilhold på en anden bås der stalkede denne topbåd hele dagen – sådan foregik det :

    Dylfi og resten af klubben sejlede ud fra Skovshoved denne dejlige morgen. Dog skulle en blå båd lige kastefiske efter ørred uden for havnen og fik vist viklet noget line ind i skruen i dere håbløse forsøg på at fange noget.

    Dylfi sejlede dog ud til nogle hemmelige spots hvor Dylfi tidligere har rundbarberet Team Emilie i interne havørredkonkurrencer.

    Pludseligt udbryder Rene Søholdt, som sejlede med Dylfi, “Der er en båd der troligt følger lige i vores kølvand”

    Jaja, siger jeg, de vil vel lære lidt så det er da OK.

    Det fortsatte imidlertid og efter et par timer blev den pågældende balje dødt Team-Røvfluen….

    Her ses den pågældende røvflue – der ikke kunne viftes væk.

    Over frokost var vi ved at være lidt trætte af forfølgeren og når jeg sagde “Er…” svarede Rene ” Ja Hæmoriden er der stadig”….

    Det viste sig, da vi kom i havn, at den pågældende spand af en båd, kun formåede at få et heldigt 3 dobbelthug på det spot som Dylfi havde ført dem hen til. Efter de, over frokost, ville forsøge selv at finde fisk, mærkede de ikke mere.

    Dylfi har nu søgt polititilhold mod den pågældende pram, da de på et tidspunkt var så tæt på at en af vores liner gik i deres skrue – irriterende !

    🙂

    Ørredkongen (der var bare ingen ørreder 🙂 )

    #3586
    Kristian Carøe
    Keymaster

    Drømmetyderen har været hjemme hos Team …. ja…hvad faen hedder de nu…. Team…dem der, der ikke blev klubmestre…eller vandt storfangeren….eller fangede laks flere sæsoner i streg… Team Holger…. Nææ Team Dylfi-bajlen var det ..

    Det første drømmetyderen opdager, er at skipper Sander, ser sig selv som en slags supersand, når han drømmer. Han drømmer om at kunne flyve rundt som supersand og når han så flyver der med sin lille røde fiskespand, så kommer alle hans indre drømme rigtigt til udtryk.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com