Kontrolvejning af trailer

Hjem Fora Snik snak Kontrolvejning af trailer

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #1254
    Kristian Carøe
    Keymaster

    Hej alle

    Jeg har for længe siden vejet min båd og trailer på en vejerbod. Dengang passede pengene. Det gør de IKKE mere. Efter targa bøjle, radar og alverdens andet udstyr er monteret, så var jeg begyndt at tænke over om ikke det var tid til en vejning igen.

    Beslutningen om at Team Emilie deltager i TMB 2018 gjorde, at jeg blev presset til at gøre noget ved det nu, med tankerne på alle dem der blev kontrolleret sidste år. Jeg undersøgt om jeg kunne få traileren vejet igen nede i Korsør. Det kan man godt.

    Når man kører igennem Korsør fra sydsiden og over broen nede i byen, så ligger der en vejerbod lige til højre efter broen. Her kører man bare op og parkerer traileren, med bilen ude på rampen. Det er også sådan du vil blive vejet af politiet, altså med traileren sidde på krogen. Der står et nummer på vægten som man ringer på. Så sidder der en gut i huset ved siden af broen. Det lille hvide hvor de også står når broen skal op. Han oplyser vægten og så er det klaret. Det er gratis. Jeg havde 120 kg overlæs på traileren.

    Jeg er begyndt at kigge efter en 2 tons trailer. Jeg får ikke meget mere luft, men kan dog vende de 120 kgs overlæs til et overskud på 120 kg. Det er værd at tage med.

    Korsør vejerbod, normalt åbent alle hverdage fra 7-14.30. Ring gerne lidt før på 40151290, samme nr. du skal ringe til når du holder på vægten.

    #1431

    Hej Kristian

     

    Rigtig godt indlæg 😉 Tak for info

    Jeg er helt grøn inden for sejler/fisker verden så suger alt til mig

    Rigtig gode indlæg du smider op    go læse stof 😉

     

    #1433
    Kristian Carøe
    Keymaster

    Hey Kim

    Tak 🙂
    Husk at komme til klubaftenerne. Der bliver udvekslet en masse god info og spørg bare løs. Der er ingen der bider, selvom de kan se lidt bidske ud 😉 😀

    Mvh
    Kristian

    #1473
    Peter Sander
    Moderator

    Hej Kim

    Dejligt med nye folk i klubben – velkommen.

    Du skal bare spørge løs hvis du har behov for det og som Kristian siger, kom til klub aftenerne. Der er god info og “enkelte” lystfiskerhistorier 🙂

    Hold også øjne med “på vandet” her på siden, så kan vi tage ud sammen og du kan få råd og ideer med på vejen (selvom mine råd sjældent giver gode fisk)

    😉

    ses i klubben og på vandet

    Peter Sander

    P.s. Kristians overvægt skyldes måske gåsebryst !? hehe

    #1527

    Hej Kristian og Peter

     

    Undskyld den lidt sene tilbagemelding, Har været lidt for ophængt med dårlige undskyldninger 😉 haha

    Jeg ville helt sikkert prøve at gøre det bedre og komme til Klubaftenerne hvilket ikke skulle være svært, da jeg kun har været til 1 😉 .

    og ville rigtig gerne lære lidt mere om trolling nu har jeg jo købt mig en helt ny båd Atomix sc600   så skal jeg bare lære at bruge grejet ordenligt ;))

    Vh Kim Svane

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com