Makrelbonanza på Storebælt

Hjem Fora Fangstrapporter Makrelbonanza på Storebælt

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #3892
    Kristian Carøe
    Keymaster

    I går fredag, smuttede vi en tur på vandet. Det var en hyggetur med familien hvor vi brugte det meste af dagen på at bade og sejle med ring.

    Men vi havde også taget lidt stænger med til at forsøge os efter makrellerne igen. For nogle dage siden prøvede vi ved Stignæs efter dem, men uden held. Da klokken nærmede sig 18 sejlede vi over til halsskov færgehavn. Her forsøgte vi at pilke/kastefiske efter makrel, men der var dødt. Så sejlede vi ud til renden mellem ankerblokken og pylonen. Her satte jeg chummeren til at køre og vi satte 2 stænger ud med flåd og så pilkede de andre med makrelforfang og pirk.
    Efter 10-15 minutter gik fiskeriet helt amok og vi havde 2-2,5 time hvor makrellerne huggede på alt hvad vi kastede ud til dem. Der herskede en euforisk og lettere kaotisk stemning hvor alle råbte: Far jeg har bid, far tag lige de her 5 makreller ind, far jeg skal have sildestykke på, far hvordan kaster jeg ud, far der kommer ikke noget ud af chummeren osv 😆

    Men jeg fik da også lov til at fange nogle makreller selv. Silas blev til sidste gokke- og netningsmester, da han blev træt af at hive makreller ind.

    Vi tog omkring 40 styk med hjem og smed mindst lige så mange ud igen. Da vi efterhånden var mættet af fiskeriet og solen så småt gik ned, valgte vi at stoppe fiskeriet selvom der stadig var masser af aktion. En super fed dag på vandet med familien.

    En stor snitstørrelse som jeg ikke tidligere har set på Storebælt.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com