Sidst laksesats – ny pr og br

Hjem Fora Turberetninger Sidst laksesats – ny pr og br

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #659
    Kristian Carøe
    Keymaster

    I går søndag tog jeg Team Emilies sidste laksesats fra Møn i år (måske hehe).

    Jeg nåede lige at hilse på Ole i havnen. Vejret så rigtig godt ud.

    Jeg ville rigge til mens jeg sejlede ud, men der var nogle store efterdønninger fra natten, så det droppede jeg. Men jeg skulle jo alligevel lige have noget i kabinen. Så ned på knæ og ind med hovedet. I samme sekund ramte jeg en bølge der kastede mig op i luften så jeg knaldede baghovedet mod dørkarmen og herefter røg jeg ned igen og bankede knæet i kanten og hovedet ned i kamerakassen. Så en bule i nakken, panden, på knæet og en lille rift på tuden….hold da kæft mand. Jeg overvejede om jeg bare skulle vende om med det samme.

    Nå men jeg landede ude ved Næstvedhjørnet og skiftede til trollingfart. Jeg ville rigge til her for at bruge tiden på det. Da alt var rigget til satte jeg kursen mod møllerne. Der var rigtig flot vejr. Som vi plejer at fiske i, i begyndelse af april. Efter et par timer kom tågen og radaren måtte tændes. Jeg satte et sort blink på som jeg aldrig fisker med og efter 20 minutter var der hug. Et par fine udløb, men da jeg havde ryddet den ene side, var stangen ikke længere bukket. Fisken var væk. Pokkers. Mens jeg brokkede mig og satte grejerne igen, kom solen tilbage og tåget lettede. Efter et par timer nærmede jeg mig et af mine gode punkter og stort set lige oveni blev det lille Toby 30 grams kobber blink fisket i 60 fod, revet ud af klemmen. Et par fine udløb mens jeg ryddet siden igen. Fisken kom til båden efter 15 minutter og først helt inde ved båden går det op for mig hvor stor den er. Netningen var lige ved at gå galt (det kan I se på videoen der kommer senere på Team Emilie) men det lykkedes at få kalorius i nettet. En flot pr og br laks på hele 14 kg.

    #663

    Tillykke

    Flot fisk, husk at tilmelde den er ikke sikker på om det ikke den største i år ?????? taget af klubmedlem og mon ikke det er klubrekord.

    Ole Worm

    #683
    Peter Sander
    Moderator

    Stort Tillykke Kristian !

    Flot laks !!!

    Om det var bølger+båd eller om det var Fru Carøe der var skyld i dine skrammer, skal jeg nok lade være med at spørge om 😉

    Men en super afslutning på en sløj sæson og din BR er nu vristet ud af hænderne på Per & Per & Per & …… og tilbage i skippers hænder – sådan !!!

    🙂

    #685
    Kristian Carøe
    Keymaster

    Tak Peter 🙂

    Hehe ja det kunne nemt være et værk fra fruens hånd 😀 men det vigtigste er nu at bådrekorden er tilbage hos skipper 😀 😉

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com