TMB 2017 – Set med Dylfi´s øjne

Hjem Fora Turberetninger TMB 2017 – Set med Dylfi´s øjne

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #592
    Peter Sander
    Moderator

     

     

    Så er Dylfi kommet hjem efter vores første Trolling Master Bornholm.

    Hold da op en konkurrence !

    Fantastisk humør, perfekt arrangeret og med en masse glade småbådsfiskere. Det kan jeg varmt anbefale.

    Nå men, Dylfi´s Master var præget af tre ting. Super vejr, rigtigt godt selskab fra klubmedlemmer og andre flinke småbådsfiskere og så en laksegud der drillede og hånede os.

    Vejret var godt de fleste dage og det var bare fantastisk at jagte laksen i det vejr. Se bare billedet herunder, hvor vi troller ud mod Davids Banke. Virkeligt lækkert.

    Kun Sidste dag var lidt for hård til vores lille båd, så vi valgte at drage hjemad.

    Godt Selskab havde vi fra flere andre klubmedlemmer.

    Rene og hans gast Lucas var der, Nils Thorlak havde Per Mundt & søn med (Trolling Master havde dog valgt døbe Per om til Per Mols i et indslag, så mon ikke Thorlak´s båd bliver døbt “Mols-linien” inden for nærmeste fremtid ?), Lone Stein var med og så vandt Sofia med 2x Thomas og Kim Bamse bedste båd.

    Fedt at et lokalt team kan vinde – virkeligt flot !

    Nå men vi lå ved siden af Rene flere af dagene og fik hygget en hel del. Se bare billedet herunder – Hvad Rene er ved at spise er dog fortsat et mysterium 🙂

    Tak for super selskab alle sammen og tak for alle de gode råd jeg ikke kunne opsætte til laks 🙂

    Lakseguden drillede os konstant. Vi havde hele tiden fødefisk klatter og buer på loddet, men ingen laks interesserede sig for os.

    På anden dagen lagde vi til kaj efter endnu en nul bon og hang gevaldigt med mulen. DET SÅ LAKSEGUDEN ! Han valgte så lige at tryne os helt.

    Vi lå ved kajen og var ved at fortøje, da en Polsk båd lagde til lige ved siden af. Klunk sagde det da de satte en kasse lige under min næse. Der lå så den senere vinderfisk på 20,7 kg og grinede til mig.

    Lige der var lystfiskerlivet godt nok hårdt !!

    Men det gik hurtigt over og vi havde en fantastisk tur – en oplevelse man ikke glemmer.

    Med venlig hilsen

    Peter Sander

    Tidl. trolling skipper — Nu formand i Birkerød Banko-klub

     

    #593

    Peter du kommer til at blive gode venner med din laksegud, budister ofre gaver til deres, det kan jo være du skulle fodre laksene lidt.

    Hvornår er der banko i Birkerød

    K&B Ole

    #604
    Kristian Carøe
    Keymaster

    Hej Peter
    Jeg er ked af på jeres vegne, at I ikke fik en laks. Det kunne have været så fedt bare lige at få skæl ombord så man havde fået laks til konkurrencen. Men jeg har været der, så bare klø på og mist ikke modet. Vælt banko bordet og bare ud på vandet igen.

    Ps….Team Emilie tager sgu til TMB 2018, så kan vi følges derover.

    K&B Kristian

    #609

    Hej Peter

    God beretning og det er et fedt stævne. Ole og jeg besøgte Kristians fiskehandel på Møn og der var gevinst (undskyld). Håber i ikke har mistet modet og er frisk på en tur næste år.

    KB

    Torben

    #612

    Hej Peter. 🙂

    Vi skal med fælles hjælp, fra alle her i klubben, hvis de vil, fodre dig med Laks, Horn, brunlaks.
    Vi var heldige. Ja. 🙂
    Vi ses næste år derovre..

    PS. Super skriv.
    Venligst Team Thorlaksen.

    #614
    Peter Sander
    Moderator

    Hej alle

    Jeg har ikke mistet modet endnu 🙂 men prøvede at beskrive de følelser jeg gennemgik til TMB.

    Tilbage står indtrykket af en helt igennem god oplevelse, som jeg allerede går og roder med at gentage næste år (Sig det ikke til min kone).

    Allerede på lørdag regner jeg med at kigge efter laksen fra Klintholm. Efter en uges østenvind, må de kunne findes ved møn 🙂

    Vi ses på vandet

    Peter

    p.s. Banko karrieren er droppet igen 😉

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com